Archive for July, 2017

5t dia de MA?sica de Cambra

Friday, July 28th, 2017

Vivaldi SimfA?nic

Ensemble Praeteritum

Ensemble Praeteritum A�s un conjunt instrumental creat pel violinista Pablo SuA?rez Calero el 2011. Un dels seus principals objectius A�s la recerca de la novetat en la manera da��afrontar la mA?sica. Per mitjA� de forts contrastos dinA�mics i expressius, improvisacions, cadA?ncies, recitatius, i una recerca constant de colors en el so, la��Ensemble interpreta la partitura creant una bellesa especial i personal destinada purament al gaudi del pA?blic.

Els integrants de la��Ensemble Praeteritum han estudiat a Espanya, Alemanya, ItA�lia i BA?lgica amb mestres de la talla de NicolA?s Chumachenco, Ana Chumachenco, Salvatore Accardo, Igor Oistrakh, Tabea Zimmermann, Franco Gulli, Agustin Dumay, Jordi Savall, Igor Ozim, JosA� Miguel Moreno, Manuel Barrueco, Esko Laine, Cuarteto Casals, Heime MA?ller, Diemut Poppen i GA?nter Pichler.

Des de la seua creaciA?, ha actuat en els principals cicles i festivals de Madrid, Castella-la Manxa, Castella i LleA?, Mallorca, AstA?ries, Andalusia i BerlA�n, com ara tambA� en la Xarxa de Teatres de la Comunitat de Madrid, Xarxa de Teatres de Castella la Manxa, Festival de MA?sica Sacra de Madrid, Auditori de la Universitat Carlos III de Madrid, Festival Internacional de MA?sica de Toledo, Festival de MA?sica de Villaviciosa de OdA?n, Fira de les Arts EscA?niques de Castella la Manxa, Cicle de mA?sica CICUS de la Universitat de Sevilla, Festival Serenates da��Estiu de Cala Rajada, Ruta dels Orgues histA?rics de Castella-la Manxa, la galeria da��art The Ballery de BerlA�n, entre da��altres.
Al desembre de 2014, la��Ensemble Praeteritum publica el seu primer treball discogrA�fic amb el segell QTV Classics, titulat A�Les Quatre EstacionsA� da��Antonio Vivaldi versiA? senza fine. Una particular versiA? en la qual cada estaciA? i moviment estan enllaA�ats entre si amb cadA?ncies al violA� o a la tiorba, i resulta una obra sense interrupciA?.

A�El conjunt del treball A�s coherent, honest i apassionatA� segons una crA�tica recentment publicada per la revista AudioclA?sica, que emfatitza, A�temps molt rA�pids, de vegades quasi al lA�mit, lA�nies de baix especialment denses grA�cies a la presA?ncia da��un contrabaix i, emfatitzades per harmonitzacions lleugeres en optar per la corda polsada en substituciA? de la tecla, atacs estripats (perA? ben administrats) amb aire percussiu, sA?n algunes de les caracterA�stiques dignes da��esmentarA�.

Al juny de 2015, crea el seu primer festival a la ciutat da��AlcalA? de Henares: Festival de MA?sica Praeteritum.

En la��actual temporada 2016-2017, la��Ensemble Praeteritum ha inaugurat el cicle MA?sica en domingo & Conciertos de mediodA�a de la FundaciA? Juan March, i ha interpretat concerts a les societats filharmA?niques de Pontevedra i Lugo, dins el programa Madrid Activa, al Teatre Jardinito de Cabra (CA?rdova) i en la��EsglA�sia San Felipe Neri da��AlcalA? da��Henares. A destacar, el concert a la Capella de la SapiA?ncia de ValA?ncia al costat del clarinetista Eduardo Raimundo, en el qual va interpretar quintets amb clarinet de WA Mozart i CMV Weber.

Pablo SuA?rez

Pablo SuA?rez naix a Madrid i estudia amb NicolA?s Chumachenco a la Hochschule fA?r Musik de Freiburg, amb Salvatore Accardo a la��AcadA?mia Walter Stauffer de Cremona i en la��AcadA?mia Musical Chigiana de Siena, i amb AgustA�n Dumay a BrusselA�les. Han tingut tambA� una gran influA?ncia en la seua formaciA?: GonA�al Comellas, VA�ctor MartA�n, J. Ellermann, Franco Gulli i Igor Ozim.

Ha estat concertino convidat a la��Orquestra FilharmA?nica de Marsella, la��Orquestra Nacional Bordeaux Aquitaine, la��Orquestra SimfA?nica de GalA�cia, la��Orquestra de Cambra Reina Sofia, la��Orquestra FilharmA?nica de HA?lsinki, la Royal Danish Orchestra, la��Orquestra SimfA?nica de Trondheim i la��Orquestra SimfA?nica da��Island, entre da��altres.

Ha oferit nombrosos concerts i recitals a Espanya, Alemanya, UcraA?na, FranA�a, ItA�lia, SuA?ssa, Regne Unit, IslA�ndia, CanadA�, Turquia, FinlA�ndia i Noruega. Hem de destacar el cicle Grans Sonates RomA�ntiques a la��Auditori Conde Duque de Madrid, A�Els 24 Capritxos per a violA�A� de N. Paganini en el Cicle de MA?sica de la Universitat de Sevilla i a la��Auditori de Tres Cantos (Madrid), i les A�Sis Sonates per a violA� soloA� da��E. YsaA?e en SolA� Luthier de Barcelona i al Monestir de Sant Bernat da��AlcalA? de Henares.
Ha estrenat com a viola solista la��obra A�Resonancia de MareasA� de CA�sar Camarero al Teatre Principal de Burgos al costat de la��Orquestra de Cambra Reina Sofia. Grava per a Radio France, RAI ItA�lia i RA�dio TelevisiA? Espanyola. ColA�labora amb artistes com Maurizio Pollini, Bruno Giuranna, Jean Jacques-Kantorow, Lawrence Foster, Christophe Rousset, entre da��altres.

Recentment, ha publicat el CD A�Las seis sonatas para violA�n solo de EugA?ne YsaA?eA� amb el segell SolA� Luthiers.
Pablo SuA?rez A�s en la��actualitat professor de violA� al Conservatori Superior de MA?sica da��AragA? i director de la��Ensemble Praeteritum. ColA�labora amb el grup La Tempestad, dirigit per Silvia MA?rquez.

Toca un violA� Nicola Gagliano, NA�pols 1780.

a�?Vivaldi SimfA?nica�?
Ensemble Praeteritum
A�
A�
PROGRAMA
A�
A�
Antonio VivaldiA�
(1678-1741)
A�
A� Concert per a cordes i continu en sol menor, RV 157
A� Concert per a cordes i continu en re menor, RV 127
A� Concert per a cordes i continu en si menor, RV 168
A� Concert per a cordes i continu en do menor, RV 119
A� Concert per a cordes i continu en sol menor, RV 156
A� Concert per a cordes i continu en sol major, RV 146
A� Concert per a cordes i continu en do major, RV 114
A�
A�
IntA?rprets
A�
Ensemble Praeteritum.A�
Pablo SuA?rez, concertino – director.
Pablo SuA?rez i Laura Delgado, violins.
Paula GarcA�a, viola.
Marco PannarA�a, violoncel.
Luis Otero, contrabaix.
Juan Carlos de Mulder, corda polsada.

El gran repte amb els instrumets del segle XVIII

Friday, July 28th, 2017

Montserrat assisteix a la��histA?ric duel musical entre Mozart i MartA�n Soler

a�?Mille e Trea�? ha estat el grup responsable de materialitzar aquest repte amb instruments del segle XVIII

Les partitures interpretades pel conjunt musical a�?Mille e Trea�? a la plaA�a de la��EsglA�sia de Montserrat, durant la vetllada da��ahir de la 37a Setmana Internacional de MA?sica de Cambra, van substanciar la��histA?ric duel existent entre el valenciA� MartA� Soler i el salzburguA�s Mozart durant la segona part del concert previst.

Eduardo Raimundo i Carlos Cerada, intA?rprets de clarinet; Yalli Streett i Carles VallA?s a cA�rrec del fagot i Renske i Jairo Pablo Gimeno de les dues trompes que configuraven aquest sextet, ens van permetre comprovar amb la facilitat amb que unes partitures ben interpretades ens transporten a les antigues a�?Harmoniemusika�? del barroc.

Da��aquesta manera, la selecciA? de la��obra a�?Una cosa raraa�? de MartA�n i Soler va sonar a la plaA�a de Montserrat dels Alcalans com a preludi da��aquest duel que va estar precedit per la a�?Serenata en mi bemoll majora�? de Mozart, perpetuant aixA� la picabaralla da��aquests dos compositors coetanis.

La��ensemble a�?Mille e Trea�? tambA� aconseguA� anit, transportar els presents a una vetllada da��un palau de la noblesa de la�?A?poca i convertA� la plaA�a del poble, en un animat salA? de concerts dels temps del Barroc. La utilitzaciA? da��instruments antics, amb eixa sonoritat rica en timbres, va permetre gaudir da��una interpretaciA? i ambient diferents del que sol ser habitual.

El conjunt musical va fer una classe magistral explicant al pA?blic cadascuna de les peculiaritats dels instruments i les dificultats que es troben a la��hora da��interpretar cada obra. Els presents tambA� van poder comprovar el ventall de possibilitats que ofereixen aquests instruments a les partitures barroques.

Per a hui divendres 28 de juliol estA� prevista la participaciA? en la 37A? Setmana Internacional de MA?sica de Cambra de Montserrat del grup a�?Ensemble Praeterituma�? un conjunt instrumental capficat en la recerca de la novetat i en la manera amb quA? afronten la mA?sica, mitjanA�ant forts contrastos dinA�mics i expressius, improvisacions, cadA?ncies, recitatius i bases harmA?niques farcides de color i de so.

GABINET DE PREMSA a�� Arnau Salvador Marco

XXXVII Setmana de MA?sica de Cambra

- Montserrat -A�

“HAMONIEMUSIK”. MILLE E TRE

Thursday, July 27th, 2017
CONCERT DEL 27 DE JULIO, a les 23 hores a la Pl. de L’EsglA�sia. 37 A� Setmana Internacional de MA?sica de Cambra
IntA?rprets
Mille e TreEduardo Raimundo, clarinet
Carlos Cerrada, clarinet
Yalli Streett, fagot
Carles VallA?s, fagot
Renske, trompa
Jairo Pablo Gimeno, trompaHarmoniemusik A�s el nom que rebien els ensembles de vent en el segle XVIII. Eren conjunts musicals versA�tils que es dedicaven a interpretar des de serenates compostes especA�ficament per a aquesta formaciA? per compositors com Mozart, Beethoven, entre da��altres, fins a arranjaments de grans A?peres, amb el propA?sit que la mA?sica da��aquestes grans obres fos accessible per a tothom.

La��ensemble Mille e Tre A�s un conjunt de vent versA�til i flexible que abasta un ampli repertori, des del segle XVIII fins a la��actualitat. La comunicaciA? A�s una de les seues prioritats. AixA�, A�s habitual en els seus concerts comentar i dialogar amb el pA?blic abans, durant o desprA�s de cada actuaciA? amb la intenciA? da��apropar la mA?sica i les seues particularitats a la majoria de persones.

La utilitzaciA? da��instruments antics, amb una sonoritat molt rica en timbres, ens permet gaudir da��una interpretaciA? i ambient diferents del que ha sigut mA�s habitual apropant-nos a A?poques anteriors amb una sensibilitat diferent. La combinaciA? da��instruments antics i moderns en els nostres concerts converteix la��ensemble en una Harmoniemusik del segle XXI.

Els membres i colA�laboradors da��aquest ensemble reuneixen tots una A�mplia experiA?ncia tant en mA?sica de cambra com en la��A�mbit orquestral. Hi participen habitualment en algunes de les orquestres mA�s destacades i de primer nivell europeu, com sA?n la��Orquestra Barroca de Freiburg, Europa Galante, Le Cercle de La��harmonie, la��Orquestra Barroca de Sevilla, Zefiro ensemble, la��Orquestra del Palau de les Arts, la��Orquestra de CadaquA�s, la��Ensemble Residencias, la��Orquestra Nacional da��Espanya, la RTVE, entre da��altres.

PROGRAMA

A�pera o mA?sica instrumental?

El gA?nere mA�s popular i conegut al segle XVIII sens dubte va ser la��A?pera. Tant el pA?blic com els intA?rprets i compositors estaven molt familiaritzats amb aquest estil musical. Durant molts anys va ser habitual escoltar les adaptacions de les A�ries de cantants a mA?sica purament instrumental amb la��objectiu da��aconseguir transmetre al pA?blic les mateixes emocions, perA? en aquest cas sense la veu i a travA�s dels instruments. Aquest A�s el programa que els proposem a continuaciA?. Dos grans compositors com Mozart i el compositor valenciA� MartA�n y Soler compartint programa, com en tantes ocasions al segle XVIII amb dues de les seues A?peres mA�s importants.

Una recreaciA? del que podria haver estat una vetlada al palau de qualsevol comte de la��A?poca traslladada als nostres dies.

I PART

A�CosA� fan tutteA� (selecciA?)………………………………….. W. A. Mozart
Arranjaments: George Sartorius

II PART

A�Una cosa raraA� (selecciA?)…………………………….. MartA�n y Soler

Serenata en mi bemoll major………………………..W. A. Mozart

MA?sica trobada

Thursday, July 27th, 2017

Montserrat experimenta el que significa la doble felicitat

a�?MA?sica Trobadaa�? presenta un programa a cavall entre el segle XVII i XVIII

La soprano Pilar Moral, la viola de gamba, Lixsania FernA?ndez, el violA� barroc, Sergio Gil, i el clavecA� Francesc Valldecabres, aconseguiren posar la guinda al pastA�s del barroc, la passada nit en la 37A? ediciA? de la Setmana Internacional de MA?sica de Cambra de Montserrat.

Aquests joves mA?sics valencians, utilitzen cA?pies da��instruments histA?rics i van apropar la��audiA?ncia present a la plaA�a de la��EsglA�sia de Montserrat, cap a una interpretaciA? fidel dels textos musicals, que havien anunciat que posarien sobre els faristols, donant a conA?ixer la transcripciA? del repertori del segle XVIII valenciA�.

A mA�s a mA�s, es va deixar clara la senzillesa amb que sa��interpretava el repertori internacional da��aquest segle, grA�cies a temes da��Henry Purcell i Haendel, entre da��altres.

La barreja de veu i instruments del barroc, van omplir la plaA�a de Montserrat da��un producte musical que marinava a la perfecciA? amb la��A?poca que enguany subratlla aquesta Setmana Internacional. a�?MA?sica trobadaa�� va saber posar en valor els textos musicals que hi presentaven.

PerA? la Setmana encara no ha acabat. Per a hui dijous, hi ha en programa la participaciA? de la��ensemble a�?Mille e Trea�?, un conjunt de vent que abasta un ampli repertori des del segle XVIII fins a la��actualitat i que aporta, com a caracterA�stica principal, la comunicaciA? amb el pA?blic durant tota la durada del concert, amb la intenciA? da��apropar la mA?sica i les seues particularitats a la majoria de persones.

Els membres da��aquesta agrupaciA? reuneixen una A�mplia experiA?ncia tant en mA?sica de cambra com en la��A�mbit orquestral i solen participar habitualment en algunes de les orquestres mA�s destacades del territori espanyol, i de primer nivell europeu.

GABINET DE PREMSA a�� Roser CerverA?

XXXVII Setmana de MA?sica de Cambra

- Montserrat -

Montserrat viu el trA�nsit del Barroc al Classicisme

Wednesday, July 26th, 2017

Montserrat viu el trA�nsit del Barroc al Classicisme

VIDEO

El trompeta LuA�s GonzA?lez i el pianista JosA� Gallego han

possibilitat aquest viatge a la vila dels Alcalans

No resultava fA�cil fer un viatge des del barroc fins al classicisme amb el suport

da��una trompeta i un piano, perA? LuA�s GonzA?lez i JosA� Gallego ho han aconseguit

des del primer instant de la seua interpretaciA?.

Aquest dos intA?rprets, que han ocupat la segona jornada de la 37A? Setmana

Internacional de MA?sica de Cambra de Montserrat, han aconseguit la��objectiu amb

obres de grans compositors, emmarcades dins del repertori per a trompeta i,

delecten en cada obra que dipositen sobre el faristol.

Tots dos, van saber donar a entendre al pA?blic assistent el treball recuperador que

porten a terme, amb la recerca de les obres mA�s importants escrites per

compositors per a trompeta i piano de la��estat espanyol, dels segles XX i XXI.

Les obres interpretades durant la nit del dimarts 25 de juliol, pertanyien al repertori

de Vivaldi, Scarlatti, Haydn, Christoph Willibald i Jan Krtitel respectivament i, a

oA?des dels presents, van obtenir una brillantor especial, degut a la virtuosa

embocadura da��aquest intA?rpret de trompeta.

Acompanyat del pianista vallisoletA� Pepe Gallego, van fer veure al pA?blic la

importA�ncia del barroc i el classicisme, dos gA?neres musicals diferents perA? que no

sa��entenen la��un sense la��altre, i van donar a conA?ixer les obres de compositors

espanyols.

Per a hui dimecres, sa��espera amb certa expectaciA?, la��actuaciA? de a�?MA?sica

Trobadaa�?,una formaciA? de joves mA?sics valencians que utilitza cA?pies

da��instruments histA?rics, amb la��objectiu da��apropar-se mA�s cap a una interpretaciA?

fidel del text musical, ara fa mA�s de 400 anys.

a�?MA?sica Trobadaa�? basa el seu repertori al segle XVIII valenciA�, que combina amb

la interpretaciA? del repertori internacional de la��A?poca. Da��aquesta manera, la

soprano, Pilar Moral, la viola de gamba, Lixsania FernA?ndez, el violA� barroc, Sergi

Gil, i el clavecA� i director del grup, Francesc Valldecabres, sabran expressar al

pA?blic de Montserrat la sensibilitat da��aquesta A?poca musical a la que representen.

GABINET DE PREMSA a�� Roser CerverA?

XXXVII Setmana de MA?sica de Cambra

- Montserrat-