Skip to main content

ENTREVISTA BELÉN ROIG – Soprano

Em sent afortunada per actuar en el festival de Montserrat,
un dels millors d’Espanya”

Aquesta jove soprano, guanyadora del Concurs Permanent de Joves Intèrprets de les Joventuts Musicals d’Espanya, així com del XII Certamen de Noves Veus Ciutat de Sevilla, exerceix des de 2015 com a cantant solista de la Jove Orquestra Nacional d’Espanya. Es tracta d’una valenciana amb una àmplia trajectòria musical, perquè ha representat obres com Orfeu, Dido i Enees, Bastián i Bastiana, Les noces de Fígaro o Els Esparvers en els millors teatres nacionals. El seu gran talent li ha portat a girar per fora d’Espanya. De fet, després de la seua formidable actuació a Montserrat al costat del quintet de metalls Back to Brass, Belén aterrarà a Guatemala per a guanyar-se al públic sud-americà amb l’òpera L’Elisir d’Amore.

Com naix un espectacle tan peculiar que fusiona un quintet de metall amb dues veus líriques?

Perquè va ser una proposta del quintet Back to Bass. Porten molts anys treballant junts i tenen molts projectes reeixits. En aquesta ocasió volien incorporar el cant a un espectacle i el resultat és molt encertat. Tots els arranjaments són d’ells, per la qual cosa el mèrit de l’èxit és totalment seu.


Va ser difícil adaptar tant la seua veu com la de Pascual Andreu a aquest projecte quan l’habitual és que els concerts lírics de xicotet format estan acompanyats per grups de corda o per piano?

En absolut. És veritat que és un concert atòpic, però els cantants estem acostumats a actuar amb tot tipus de formacions, ja siguen bandes simfòniques, grups de cambra de corda, piano, o fins i tot amb arpa. A més, els Back To Brass treballen la música de forma meticulosa i és molt fàcil adaptar-se a ells perquè valoren tots els detalls.

Llavors, és un plaer treballar amb ells?

Totalment. I a més, també és un honor. Són músics molt bons individualment. El tuba, per exemple, acaba de guanyar un concurs internacional en el qual es presentaven músics de tot el món. Es tracta de músics brillants que en conjunt encara són millors i treballar amb ells és increïble.

Quant temps porten amb aquest espectacle?
La idea naix fa dos anys, però realment estem treballant en això des de fa un any. Hem fet ja diferents actuacions al llarg de la Comunitat Valenciana i la intenció és portar-ho a l’estranger pròximament.

Respecte a l’actual de Montserrat, quina és la seua valoració?

Perquè ha anat molt bé. Estic molt emocionada perquè es tracta d’un dels millors festivals de música de cambra d’Espanya i veure com tota la gent t’ovaciona és com un premi. Per a més el festival de Montserrat representa una cosa molt gran. Els meus pares em portaven de xicoteta i he vist a artistes de fama mundial pujar-se a aquest mateix escenari. Em va emocionar molt condisc va rebre la proposta de vindre a cantar ací i ara em sent molt afortunada i estic agraïda a l’organització per comptar amb nosaltres.

De fan a ídol.

Bé, ha sigut com una oportunitat aprofitada. Sé que la nit de cant a Montserrat és una de les més importants. A la gent li agrada molt escoltar òpera i sarsuela i sempre abarrota la plaça. Record quan jo estudiava que vaig interpretar a Montserrat l’òpera Tosca de Puccini amb tota l’escenografia i va ser una nit increïble que se’m va quedar gravada. A més, sempre és gratificant actuar davant tanta gent. Estic contenta, la veritat.


Comparant-ho amb totes aqueixes edicions en les quals va participar com a espectadora, com veu el present i futur del festival?

Enguany m’ha sorprés molt la bona organització. No solament s’ha aconseguit un programa molt variat i selecte sinó que, a més, el festival s’ha actualitzada fet un pas avant en mitjans digitals, xarxes socials i quant a les entrevistes i notícies que es realitzen no solament per a promocionar el festival, sinó també per a ajudar l’artista.


En el capítol personal, ha sigut una temporada dura?

No tinc vacances; amb això es resumeix l’any. Afortunadament tinc molt treball, sobretot aquest estiu, per la qual cosa està sent una temporada intensa. Però hi ha hagut molts moments preciosos, com la participació al juny en el Festival Jardins de Pedralbes de Barcelona, on vaig ser telonera de Juan Diego Flórez.


I després de Montserrat, on li portarà el treball?

Perquè ara iniciem una gira que ens porta per tota la Comunitat Valenciana, Catalunya i França i després creuaré el toll per a interpretar l’òpera L’Elissir d’Amore de Donizetti a Guatemala. A la volta obrirà la temporada a l’Auditori Nacional de Madrid i a continuar amb el curs.


En el capítol personal, ha sigut una temporada dura?

No tinc vacances; amb això es resumeix l’any. Afortunadament tinc molt treball, sobretot aquest estiu, per la qual cosa està sent una temporada intensa. Però hi ha hagut molts moments preciosos, com la participació al juny en el Festival Jardins de Pedralbes de Barcelona, on vaig ser telonera de Juan Diego Flórez.


I després de Montserrat, on li portarà el treball?

Perquè ara iniciem una gira que ens porta per tota la Comunitat Valenciana, Catalunya i França i després creuaré el toll per a interpretar l’òpera L’Elissir d’Amore de Donizetti a Guatemala. A la volta obrirà la temporada a l’Auditori Nacional de Madrid i a continuar amb el curs.