26 de juliol: MA?sica Trobada

cheap atarax MA?sica Trobada estAi?? format per joves mA?sics valencians que han realitzat els seus estudis primerament al Conservatori de ValA?ncia i altres escoles europees com la CAi??vica Scuola di Milano, lai??i??AcadA?mia Reina Sofia, lai??i??ESMUC o el Conservatori de Rotterdam. Els seus membres han assistit a cursos i classes de mA?sica antiga amb R. Gini, P. Memelsdorff, M. Noone, J. HantaA?, W. Hazelzet, C. Bolsi, I. Kirkby, J. Smith, O. Centurioni, C. GarcAi??a- Bernalt, etc.

En les seues interpretacions, MA?sica Trobada utilitza cA?pies dai??i??instruments histA?rics per a apropar-se mAi??s cap a una interpretaciA? fidel del text musical, encara que els seus intA?rprets barregen la interpretaciA? de la mA?sica antiga amb altres mA?siques posteriors en la seua tasca professional i la seua plantilla varia segons el repertori interpretat.

Amb la ferma intenciA? dai??i??oferir programes originals i compromesos, MA?sica Trobada basa el seu treball en el descobriment i la transcripciA? del repertori del XVIII valenciAi?? que combina amb la interpretaciA? del repertori internacional.

Ha oferit programes monogrAi??fics de mA?sica barroca valenciana, Monteverdi, Bach, HAi??ndel i Purcell a la sala Alfons el MagnAi??nim de ValA?ncia, el Cicle La Soledad Sonora del Desert de les Palmes -concert patrocinat per la CAM i la DiputaciA? de CastellA?- i les programacions de lai??i??Auditori MolAi?? de Vila, TAMA, la FundaciA? Eutherpe i cicles com els de Graus, Benasc i Osca, Festival ai???musesai??? de Sagunt, Festival Internacional de PenAi??scola, entre dai??i??altres.

MA?sica Trobada va realitzar el seu primer enregistrament Ai??Joan Cabanilles, La mA?sica dai??i??un tempsAi?? amb el patrocini de lai??i??Institut ValenciAi?? de la MA?sica amb gran A?xit de crAi??tica, i la va presentar al Palau de la MA?sica de ValA?ncia per al cicle de concerts de la Societat FilharmA?nica de ValA?ncia. Entre els seus projectes per al 2017 destaca la realitzaciA? de la seua segona gravaciA? sobre mA?sica barroca valenciana.

Pilar Moral, soprano

Nascuda a ValA?ncia, va realitzar els seus estudis de cant al Conservatori Superior de MA?sica de la mateixa ciutat amb Ana Luisa Chova, on va rebre les mAi??ximes qualificacions aixAi?? com MenciA? HonorAi??fica de Fi de Carrera. Ai??s MAi??ster dai??i??EstA?tica i Creativitat Musical per la Universitat de ValA?ncia.

Posteriorment continua els seus estudis a la CAi??vica Scuola di Milano, on realitza les especialitzacions dai??i??A?pera, mA?sica de cambra i repertori antic i barroc amb els mestres Luca Gorla, Roberto Gini i Pedro Memelsdorff entre altres, i a Londres, on perfecciona cant barroc amb Jennifer Smith.

En el terreny escA?nic ha cantat Dido i Enees de Purcell, Lai??i??incoronazione di Poppea de Monteverdi, La Flauta MAi??gica, Les noces de FAi??garo i Don Giovanni de Mozart, AndrA?maca de MartAi??n y Soler, Salir el amor del mundo de DurA?n, Lai??i??occasione fa il ladro i Il Turco in Italia de Rossini, La sonnambula de Bellini, Les contes dai??i??Hoffmann dai??i??Offenbach, La Tabernera del Puerto de SolozA?bal al Teatre Principal de CastellA?, Teatre Arriaga de Bilbao, Teatre Baluard de Pamplona, Teatre CalderA?n de Valladolid, Teatre Campoamor dai??i??Oviedo, Teatre de la Zarzuela de Madrid, Teatre de la Maestranza de Sevilla, Palacio Festivales de Santander, Teatre Lliure de Barcelona, Teatre Rosetum de MilAi??, Palau de les Arts Reina Sofia de ValA?ncia, etc.

La seua activitat concertAi??stica lai??i??ha portat a actuar al Palau de la MA?sica de ValA?ncia, Lai??i??Auditori de Barcelona, lai??i??Auditori de GalAi??cia, lai??i??Auditori Manuel de Falla de Granada, el Festival Internacional de MA?sica tambAi?? a Granada, el Festival de MA?sica Antiga de Aranjuez, Festival de MA?sica Religiosa de Conca, Casa Verdi a MilAi?? cantant El Messies de HAi??ndel, JephtAi?? de Carissimi, Missa Brevis de Haydn, GlA?ria de Vivaldi, Stabat Mater de Pergolesi i Haydn, Requiem de FaurAi??, Exultate jubilate de Mozart, Lobgesang de Mendelssohn, amb The Sixteen, lai??i??Orquestra SimfA?nica de Barcelona, lai??i??Orquestra de ValA?ncia, el Collegium Instrumentale, lai??i??Orquestra SimfA?nica de les Balears, lai??i??Orquestra Ciudad de Granada, la Real FilharmonAi??a de Galicia i grups com Capella de Ministrers, Musica Ficta, Capella Saetabis, Mode Antiquo, Els mA?sics de Sa Altesa, Ensemble Cabanilles, Grup Instrumental de ValA?ncia i MA?sica Trobada.

Va gravar a FlorA?ncia un disc per a Frame sobre mA?sica vocal de cambra del s. XIX espanyol per a veu i guitarra i tAi?? a mAi??s tres monogrAi??fics de barroc espanyol amb Musica Ficta i Capella Saetabis, i el JephtAi?? de Carissimi amb Los MA?sicos de Su Majestad.

Lixsania FernA?ndez, viola da gambaAi??

Una de les intA?rprets amb mAi??s projecciA? de la seua generaciA?. Naix a Cuba. Rep MatrAi??cula dai??i??Honor al Conservatori Superior de MA?sica Manuel Castillo de Sevilla en lai??i??especialitat de Viola da Gamba sota la tutela de Ventura Rico i Alejandro Casal, aixAi?? mateix obtAi?? el tAi??tol de Viola en la Escola Nacional dai??i??Art de la Havana amb les mAi??s altes qualificacions. Va comenAi??ar la seua formaciA? amb la viola da gamba al Conservatori de MA?sica Juan CrisA?stomo Arriaga de Bilbao amb Itziar Atutxa.

TambAi?? ha rebut diverses classes impartides per Savall, Kuijken, Ghielmi, Alqhai, Muller o Colonna. Des de lai??i??any 2006 rep una beca atorgada per la Universitat de Salamanca.

Fundadora de lai??i??Ensemble Recondita Armonia a mAi??s, participa en nombrosos concerts oferts en festivals de paA?sos de tot el mA?n, sota la direcciA? de noms tan prestigiosos com Shalev Ad-El, Rinaldo Alessandrini, Rio Terakado, Walter Reiter o Claudio Abbado. ColAi??labora amb ensembles com amb La Chimera (Eduardo EgA?ez), Lai??i??Arpeggiata (C. Pluhar), Le Concert des Nations (Jordi Savall), Capella Mediterranea (Leonardo Garcia AlarcA?n), Ars Longa (Teresa Pau), Orpheon Consort (JosAi?? VA?zquez), Il Galdellino, lai??i??Orquestra Nacional dai??i??Espanya, Ensemble Elyma (Gabriel Garrido), Le Tendre Amour o lai??i??Orquestra Barroca de Sevilla.

Guanyadora en la categoria de millor canAi??A? instrumental clAi??ssica a lai??i??Akademia Music Awards de Los Angeles, al costat dai??i??Opus Cinc (Eva Jornet), ha gravat dos discos per al prestigiA?s segell holandAi??s Brilliant Classics, al costat de lai??i??ensemble Recondita Armonia, un dedicat al virtuA?s viola gambista i compositor Johannes Schenck, i un altre al compositor alemany G.F. HAi??ndel, que han rebut meravelloses crAi??tiques de les revistes especialitzades mAi??s prestigioses.

Realitza nombrosos enregistraments per a diferents rAi??dios i televisions del mA?n i els segells discogrAi??fics Erato, Alia Vox, Naive, Brilliant Classics, NB, CDM, La mAi?? de Guido, Vers, K617…

Ha impartit classes a la Universitat Miguel HernA?ndez dai??i??Elx, I curs de Viola da Gamba Ciutat de Manises i lai??i??Escola de MA?sica SebastiAi?? Albero de Pamplona.

Sergio Gil, violAi?? barroc

Va realitzar els seus estudis superiors de violAi?? modern als conservatoris de CastellA? i ValA?ncia amb Anabel GarcAi??a del Castillo, finalitzant amb les mAi??ximes qualificacions. Realitza un Postgrau al Conservatori del Liceu de Barcelona amb Corrado Bolsi, on compagina tant lai??i??estudi del violAi?? modern com del barroc.

Posteriorment obtAi?? el diploma EspecialitzaciA? en el repertori clAi??ssic i romAi??ntic amb instruments dai??i??A?poca del Centre Superior de MA?sica de Poitou-Charentes (FranAi??a). Amplia els seus estudis de violAi?? amb A. Moccia i H. Kurosaki treballant des de repertori barroc fins a romAi??ntic. TambAi?? ha rebut classes de L. van Dael, O. Centurioni, C. Mackintosh, C. Roberts o P. Hanson. Ha treballat amb directors com L. Mazel, B. Weil, PH. Herreweghe, M. Minkowski, S. Kuijken, R. Levin, P. Beznosiuk, B. Labadie o I. LA?pez Plegador. Actualment treballa amb orquestres com lai??i??Orquestra SimfA?nica de Navarra, Al Ayre EspaAi??ol, Sphera AntiQva, MemA?ria dels sentits o La Dispersione. Ai??s membre del trio AusiAi??s March.

Francesc Valldecabres, clavecAi?? i direcciA?

Titulat en acompanyament, direcciA? coral, direcciA? dai??i??orquestra i clavecAi?? al Conservatori Superior de MA?sica de ValA?ncia amb les mAi??ximes qualificacions. Amplia els seus estudis amb un mAi??ster de direcciA? coral al Conservatori de Rotterdam i en cursos i classes amb F. BrA?ggen, M. Noone, S. Mas, C. GarcAi??a- Bernalt, N. Peres da Costa, M. Schultheiss, etc.

Com a continuista ha colAi??laborat amb Laurens Collegium Rotterdam, Codarts Chamber Choir, Capella Saetabis (amb qui ha gravat tres discos de barroc valenciAi?? i un altre de JJ Rousseau), Laurenscantorij, Turiae Camerata, Orquestra del Conservatori de ValA?ncia, AsociaciA?n Nacional Flauta MA?gica, La Escaramussa, Ensemble Cabanilles, etc.

Ai??s director de lai??i??OrfeA? Universitari de ValA?ncia i ho ha estat tambAi?? de lai??i??OrfeA? dai??i??Aldaia, Coral de la Universitat dai??i??Alacant, Grup Ricercare i director assistent del Cor Jove dels PaA?sos Catalans. Ha treballat amb Spanish Brass Luur Metalls, Lux Venti, Orquesta barroca i Seminari dai??i??Ai??pera de Cambra del Conservatori Superior de MA?sica de ValA?ncia, Amores Grup de PercussiA?, MA?sica Trobada, etc.

Ai??s, per oposiciA?, professor del Conservatori Professional de ValA?ncia des de 2004.

ai???Twice Happyai???
MA?sica Trobada

PROGRAMA

I PART
Henry Purcell
(1659-1695)

Music for a while (Z 583/2, Oedipus, 1692)

If music be the food of love (Z 379, Gentlemanai??i??s Journal, 1692)

The Fairy Queen (Z 629, 1692)
-Thrice happy
-The plaint
-Hark, the echai??i??ing Air

II PART
Georg Friedrich HAi??ndel
(1685-1759)

Neun deutsche Arien (HWV 202-210, 1727)
-Meine Seele hAi??rt im Sehen, HWV 207
-SA?AYer Blumen Ambraflocken, HWV 204

Sonata per a violAi?? i continu en la major (HWV 361, c. 1725)
Larghetto
Allegro
Adagio
Allegro

Alcina (HWV 34, 1735)
-Tornami a Vagheggiar

Comments are closed.